Новини

Досвід впровадження тьюторингу в Польщі

В Польщі вийшла у світ монографія, яка є підсумуванням восьмирічної програми впровадження тьюторингу в гімназіях Вроцлава (2008-2016).  В праці аналізуються різні моделі тьюторингу, рівні впровадження, процес змін в шкільному середовищі: у відносинах між вчителями, у взаємовідносинах між учнями, між учнями та вчителями, а також якісні зміни у викладацькій та виховній діяльності вчителів. Переказувати весь зміст не має сенсу, то треба сідати та читати (що ми в Академії й робимо), але кілька слушних цитат розміщуємо тут.

«Вважаю, що індивідуалізована освіта дає більше задоволення, ми стали більш чутливими до своїх учнів, краще їх розуміємо та бачимо більше важливих деталей ніж раніше. Учні ж також бачать в нас не вчителя, а людину, яка має як свої переваги, так й недоліки. Завдяки тьюторингу, я стала кращим вчителем математики – більш терплячою та вартою довіри. Для мене індивідуальні зустрічі з учнями допомогли побудувати не лише з кожним з них інші відносини, що засновані на повазі та довірі, а також й краще зрозуміти весь клас, їх проблеми тощо». «Тьюторські зустрічі для мене – передусім чудова можливість побудувати з учнями нові, цікаві відносини, щоб не лише ділитися з ними своїми знаннями з предмету, а й головне тим, що є моєю та їх індивідуальністю» (вчитель-тьютор гімназії Вроцлава).

«Впровадження тьюторингу призвело до змін компетенцій вчителів. Завдяки навчанню та подальшої практики, при підтримці впровадження програми, вчителі опанували діалогічні відносини: кращими стали відносини у шкільному середовищі, між вчителями та учнями, з батьками. В сфері поведінки, навчання, стало звичним прагнути до спілкування без насильства, до пошуку спільних рішень, на основі аналізу причин та наслідків». «Пріоритетом для кожного вчителя стало прагнути адаптуватися до здібностей учнів.  Вони все частіше віддають ініціативу прийняття рішень та відповідальність в руки учнів та, скоріш, виступають в ролі наставників. Раніше в школі не було діалогу, а система «нагород» та «покарань» не давала рішень в складних ситуаціях. Навчання не може функціонувати без активної співпраці учнів, вчителів та батьків. Тьюторинг зміцнює зв’язки, навіть приватного характеру і, як наслідок, значно підвищує якість роботи школи». (Директори гімназії).

Залишити відповідь